Florida este noua piata de interes maxim pentru vinul premium

Florida este noua piata de interes maxim pentru vinul premium

Piata de top pentru vinurile premium este Florida
Preluata newsletter Meininger’s International

Florida este noua piata de interes maxim pentru vinul premium, stat supranumit “Sunshine” ce a trecut prin pandemie cu decizii istete și de atunci prospera. Avand in vedere nivelul de trai ridicat, Sarah Phillips afirma ca este nevoie de aprovizionare cu vin premium in Florida. Vezi detalii.

Timp de parcurgere a articolului: 6m 30s

 

In februarie 2022, Financial Times a declarat Miami „cel mai important oras din America”. Era doar pe jumatate gluma. Pe masura ce majoritatea statelor din America si-au inchis portile in timpul pandemiei de Covid, Florida si le-a deschis larg tuturor oamenilor iubitori de soare si satui de restrictii. Restaurantele si hotelurile lor au fost deschise la inceputul verii 2020, transformand astfel statul intr-un real magnet.

Primarul Miami, Francis Suarez, s-a grabit sa valorifice situatia, promovand orasul ca urmatorul hub tehnologic al Americii. „Cum pot ajuta?” intreba el pe Twitter cand fondatorii discutau despre migrarea catre Sunshine State. La un moment dat, a sponsorizat un panou publicitar in San Francisco. Afisa un tweet: „Te gandesti sa te muti la Miami? Contacteaza-ma.”.

 

Si au facut-o. Din iulie 2020, peste 220.000 de oameni s-au mutat in Florida. Din 2021 pana in 2022, Florida a castigat 417.000 de noi rezidenti, facand sa fie statul cu cea mai rapida crestere din tara. La acea vreme, cea mai vizibila subsectiune a migrantilor erau lucratorii din domeniul tehnologiei. Mai putin cunoscuti din punct de vedere afectiv ca „frati de tehnologie”, transformati din cauza restrictiilor in lucratori la distanta (remote workers) au profitat de capacitatea de a lucra de acasa, stand la soare in Florida.

 

Vanzarile de vinuri sunt inca in plina expansiune

Si cum orasul s-a extind foarte mult, au aparut noi oportunitati de afaceri. In aprilie 2022, francezul Matthieu Yamoum a sosit in Florida, dupa ce timp de 11 ani a activat in industria ospitalitatii din New York, culminand cu rolul de director de vinuri la faimosul Hotel Baccarat.

Preluata de pe site-ul oficial                      https://maisonmura.wine/

„Miami a luat foc in timpul pandemiei și am fost blocati in New York si New Jersey”, a spus el. In decembrie 2022, impreuna cu partenerul sau de afaceri Philippe Vasilescu, a deschis Maison Mura, un magazin de lux de vinuri si bauturi spirtoase de 232 metri patrati,  in centrul orasului Miami. A fost un succes uluitor.

 

Patrick Cassidy spune ca vanzarile au crescut in 2020. El este vicepresedinte executiv si director general in Florida pentru Southern Glazer’s, cel mai mare distribuitor de vin si bauturi spirtoase din lume, care are sediul in Miami, și a spus ca lucrurile au fost similare si in 2021. „Hotelurile au fost deschise, serviciile piscinei erau deschise. Am beneficiat foarte mult ca alte piete au adoptat o abordare mai stricta a protocoalelor Covid.” a spus Patrick. Anul 2022, spune el, a fost static, dar valul a revenit in 2023.

 

Restaurantele continua sa se deschida. Multi nou-veniti sunt din New York, dar au sosit oameni si de pe Coasta de Vest si chiar din Marea Britanie. Major Food Group a deschis o filiala al Italian Carbone in Miami in ianuarie 2021. Acum are sapte puncte de vanzare in oras. Gordon Ramsay a avut o lansare mai recenta, lansand Hells Kitchen in centrul orasului Miami in septembrie 2023 si Lucky Cat pe Miami Beach, la inceputul acestei luni. Grupuri locale, cum ar fi Groot Hospitality, se inmultesc si ele, cu mult avant. Cand Casadonna, joint venture-ul lor cu Tao Group din New York, si-a deschis portile in octombrie, nimeni altii decat David si Victoria Beckham au fost vazuti la ei. Toate aceste extinderi de afaceri au fost un avantaj enorm pentru vanzatorii de vinuri de ultima generatie. Acest lucru nu inseamna ca Florida nu era un oras atasat de vin si inainte, insa piata vinurilor bune a explodat in vanzari din pandemie.

Restaurant exclusivist din Florida, deschis in oct 2023, vizitat de David si Victoria Beckham
Casadonna, restaurant exclusivist din Florida,             vizitat de David si Victoria Beckham

In august anul trecut, in 2023, a fost lansat primul eveniment Wine Talks Miami pentru comertul local de vinuri. Un etalon in industrie, vorbind despre trecutul, prezentul si viitorul vinului din Miami a fost Allegra Angelo de la Vinya Wine, un concept de restaurant si retail cu doua puncte de vanzare in oras. Angelo a fost o figura cheie in lumea vinului din Miami cu mult inainte de pandemie. Ea a indicat ca Jacqueline Pirolo de la restaurantul Macchialina, Amanda Fraga de la Genuine Hospitality Group si Zach Gossard, care a fost anterior de la Faena Miami Beach si Thomas Keller’s Surf Club, ca fiind pionieri in dezvoltarea scenei vinicole din Florida.

 

Data fiind conjunctura cresterii pietei de vinuri, in Florida apare necesitatea rafinarii gusturilor de vin
Cererea de educatie in domeniul vinului a crescut, de asemenea, potrivit Alessandrei Esteves, co-fondatoare, impreuna cu sotul ei, Guilherme de Macedo, a Florida Wine Academy. Scoala, infiintata in 2016, ofera cursuri de la WSET si The Wine Scholar Guild, precum si alte evenimente si conferinte precum “Saptamana sampaniei din Miami” si conferinta de vinuri VinoSummit. „Obisnuim sa tinem cursuri pentru patru persoane”, a spus ea. „Acum avem 20-24 de participanti la cursurile noastre WSET si cererea este din ce in ce mai mare. Cursantii trebuie sa se inscrie din timp, altfel nu vor prinde locuri libere.”

 

Aceasta evolutie nu a trecut neobservata de producatorii de vin. „Fiecare furnizor pe care il am vrea sa vina in Miami”, spune Erin Jolley MW, manager de portofoliu pentru Maverick Beverage Company din Florida, un distribuitor independent de vin si bauturi spirtoase.

Fiecare dintre pietele de consumatori de vin din Florida are propria personalitate si preferinte de cumparare. „In Orlando, ai nevoie de marci de renume si de o varietate mare pentru a avea succes. In Panhandle este la fel ca in Orlando, doar ca trebuie sa fie si scump”, spune Jolley, un nume de referinta in industria de vinuri de acolo. „In Napoli, sunt vinuri italienesti de ultima generatie, iar St Pete devine in mod interesant centrul vinului din Florida.” In ansamblu, exista oportunitati pentru comertul si consumul de vin in tot statul Florida” spune ea.

 

Producatorii care spera sa intre sau sa creasca pe piata de vinuri din Florida se confrunta, de asemenea, cu o provocarea de distributie. Este stiut ca cei trei distribuitori principali, Southern Glazer’s, RNDC si Breakthru Beverage, domina engrosul. Nu exista cifre oficiale disponibile, dar unele estimari plaseaza cota lor de piata combinata, la 80-90% din piata bauturilor alcoolice din Florida. Drept urmare, listele de bauturi din lanturile de pub-uri sau restaurante, sunt adesea dominate de cei trei mari lideri, la fel ca si sectiunile de vinuri din magazinele alimentare.

Exista si o multitudine de distribuitori independenti. Sunt deosebit de bine pozitionati pentru a deservi producatorii si importatorii de vin specializati si de tip boutique, dintre care unii se plang ca se simt pierduti in unele dintre portofoliile foarte mari de distribuitori. Diviziile de vinuri fine din cadrul celor trei lideri de piata, cum ar fi Domaine & Estates (Southern Glazer’s) au fost dezvoltate pentru a concura in acest spatiu.

 

Cum Florida este noua piata pentru vinul premium, Jolley are sfaturi pentru producatorii care spera sa reuseasca in Florida. „In primul rand, alegeti un segment de piata si concentrati-va asupra lui. Apoi ganditi-va sa va stabiliti cumparatorii de la distanta, de exemplu prin intermediul retelelor sociale si printr-un site web clar si actualizat. Conecteaza-te cu oamenii inainte de a le vinde, astfel incat atunci cand ajungi la ei cu ofertele tale, ei te cunosc si vanzarea este realizata pe jumatate”, spune ea.

 

Data fiind aceasta scena remarcabil de extinsa a Floridei si dansul in ritm de hip hop al pietei vinurilor de acolo, de la cel mai uzual consumator si pana la cel mai pretentios, aproape ca nici nu putem cuprinde cu imaginatia cresterile adiacente industriei vinurilor. Se vorbeste de cote uriase de crestere a mass-mediei, atat pe retelele de socializare, cat si pe audio-vizual, crestere imobiliara pentru deschiderea de restaurante/baruri si pub uri, cresterea industriei de masini pentru aprovizionare si livrari si tot asa, un lant corelat de prosperitate, creat si pus in functiune de vin!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *